علی جلالی‌فر، معاون مالی و پشتیبانی تاپ:

هماهنگی‌PSPها و ایجاد رقابت سالم، صنعت پرداخت را از هیجانات دور می‌کند

معاون مالی و پشتیبانی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، گفت: تاپ تلاش کرده در گام اول با همراه کردن سایر‌pspها و با هماهنگی آنها ضمن فرهنگ‌سازی در بازار، رقابت سالمی را در بازار به دور از هیجانات ایجاد کند تا از هدر رفت منابع، جلوگیری کند؛ هرچند آثار مثبت آن جدی نبوده ولی می‌توان به آینده امیدوار بود.

به گزارش روابط عمومی تجارت الکترونیک پارسیان، علی جلالی‌فر، معاون مالی و پشتیبانی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، در گفت‌وگو با خبرنگار «نبض فناوری» در خصوص اصلاح نظام کارمزدی، اظهار کرد: اصلاح نظام کارمزد که با وقفه نزدیک به یک دهه توسط شاپرک انجام گرفت در گام اول توانست ضمن همسو نمودن منافع بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت، شرکت‌های pspها را به آینده امیدوارتر کند و به نوعی از خطر ورشکستگی رهایی دهند هرچند که همه شرکت‌های پرداخت به یک نسبت از مزایای مالی این تغییر بهره‌مند نشدند و کماکان جوابگوی سرمایه‌‌گذاری انجام شده نمی‌باشد و از لحاظ اقتصادی توجیه ندارد ولی متغییر شدن آن و ارتباط مستقیم آن  با مبالغ خرید، توانست بخشی از خود اصلاحی کارمزد را در درون خود، نهادینه کند که می‌تواند مهم‌ترین مزیت اصلاح نظام کارمزد باشد.

وی تصریح کرد: نکته مهم دیگر، اخذ کارمزد از دریافت‌کنندگان خدمات است. هرچند به صورت کامل در طرح دیده نشده ولی گامی بسیار مهم و رو به جلو بوده که می‌تواند در صورت فراهم شدن شرایط در آینده بخشی از کارمزد را نیز از دارنده کارت که یکی از دریافت‌کنندگان خدمات، دریافت کند که در این صورت می‌تواند سرمایه‌گذاری مناسب مجدد pspها در شبکه پرداخت را به دنبال داشته باشد.

جلالی‌فر، با اشاره به مهم‌ترین آ‍‍‍‍‍‍ثار مثبت تغییر نظام کارمزدی گفت: دریافت بخشی از هزینه شبکه پرداخت از پذیرنده است که بیشترین  خدمت را از این شبکه دریافت می کند. همچنین همسو شدن منافع بانک‌ها با pspها به عنوان دو بازوی اصلی شبکه پرداخت است که باعث می‌شود بانک‌ها در سرمایه‌گذاری در شبکه پرداخت با نگاه مثبت‌تری عمل کند.

معاون مالی و پشتیبانی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، در پاسخ به به اینکه تاپ برای هماهنگی با این مدل جدید در لایه مدل کسب‌وکار و همچنین نگهداشت پذیرندگان چه اقداماتی انجام داده است، افزود: تاپ تلاش کرده در گام اول با همراه کردن سایر pspها و با هماهنگی آنها ضمن فرهنگ‌سازی در بازار، رقابت سالمی را در بازار به دور از هیجانات ایجاد کند تا از هدر رفت منابع جلوگیری کند؛ هرچند آثار مثبت آن جدی نبوده ولی می‌توان به آینده امیدوار بود.

وی ادامه داد: در اقداماتی که در راستای تحلیل مدل‌های کسب‌و‌کار در دست اجراست. منطبق نمودن میزان خدمات ارائه‌شده به پذیرنده با درآمد حاصله از طریق دریافت کارمزد است که سال‌های متمادی شرکت‌های پرداخت بدون توجه به صرفه اقتصادی سرمایه‌گذارها نسبت  به جذب و نگهداشت پذیرنده اقدام می‌کردند که در حال حاضر تخصیص بهینه منابع به عنوان یک اصل در کل سازمان نهادینه شده است. همچنین همراه کردن بانک به دلیل همسو شدن منافع آن با شرکت در خیلی از پروژه‌ها نیز یکی از برنامه‌های جدی است که هم منافع بانک و هم شرکت را تأمین می‌کند.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *